Dus wat is de oplossing? De beste aanpak is om opties weer te geven waarbij de gebruiker de kleur, de grootte of het model kan veranderen, maar zonder dat de URL in het proces verandert. De uitzondering hierop zou zijn als verschillende kleuren of andere variabelen cruciaal zijn voor het product en apart in de SERP’s worden gerangschikt.

Uiteindelijk wil je echter niet dat deze pagina’s met elkaar concurreren. Als u verschillende productvarianten heeft, zorg er dan voor dat u de hoofdversie van het product heilig verklaart.

Dit artikel is geschreven door Ralf van Veen, een SEO specialist.

Sleutelwoorden ‘Koopintentie’
We gaan in deze post geen volledige gids geven voor sleutelwoordonderzoek. Maar wat we zullen zeggen is dit: zorg ervoor dat u veel van de aankoopintentie trefwoorden, bijvoorbeeld ‘Koop [product invoegen]’ te nemen.

Gebruikers die dergelijke zoektermen typen, zullen waarschijnlijk verder naar beneden in de verkooptrechter zitten en dus meer kans hebben om zich om te zetten. Vergeet niet dat SEO niet alleen over het rijden verkeer, het gaat over het rijden conversies, en dus inkomsten.

Afbeeldingen
Laten we de beelden niet vergeten: mensen zijn visuele dieren aan het eind van de dag. Zet alleen beelden van de hoogste kwaliteit in om potentiële klanten te verleiden. Zorg ervoor dat de productafbeeldingen niet te groot zijn of dat ze de snelheid van de pagina kunnen vertragen.

En vergeet niet het belang van het zoeken naar afbeeldingen – voeg passende alternatieve tekst toe aan alle afbeeldingen.

DEEL DIT ARTIKEL

 

GERELATEERDE ARTIKELEN
Verkeersprognoses: Het voorspellen van het potentiële rendement van de 87% van de kopers die beginnen met zoeken Vijf tips om een SEO-vriendelijke FAQ-pagina Vijf eenvoudige SEO-strategieën te creëren: Verhoging van de zoekmachine rankings en het verkrijgen van gekwalificeerde klanten Hoe KMO’s effectief kunnen hun online reputatie te beheren op een shoestring budget
Wees op uw hoede voor filters
De overgrote meerderheid van de e-commerce sites hebben een of andere vorm van filtersysteem om gebruikers te helpen de voor hen meest relevante producten te vinden. Hoewel deze zijn super handig voor de gebruiker, het probleem is dat sommige filtersystemen unieke URL’s genereren voor elk type filter zoeken.

Wat is daar zo erg aan? Nou, het betekent dat een site duizenden en duizenden geïndexeerde pagina’s kan hebben, allemaal met dubbele inhoudelijke problemen. Als gevolg daarvan kan uw site er in de ogen van Google’s huisdier Panda angstaanjagend uitzien als een content farm.

Kijk op Google Search Console om te zien hoeveel pagina’s zijn geïndexeerd voor uw site. Als het aantal ondoorgrondelijk hoog is, dan is de beste oplossing om een meta robots tag met parameter no index toe te voegen, volg dan de gefilterde pagina’s. Het zal ertoe leiden dat deze pagina’s uit de index worden verwijderd en u hoeft er niet langer overheen te slapen.

Verlopen of niet meer op voorraad zijnde artikelen
Een van de belangrijkste problemen met e-commerce sites is dat producten veel komen en gaan. Het is niet nodig om items die niet op voorraad zijn van de site te verwijderen, omdat u misschien waardevol zoekverkeer mist.

Laat in plaats daarvan de productpagina live, maar geef aan wanneer het product weer op voorraad moet zijn en geef in de tussentijd soortgelijke opties aan.

Als een product verloopt en niet meer verkocht wordt, dan moet u de pagina verwijderen. Vergeet echter niet om de pagina om te leiden! Stel een permanente omleiding in voor een nieuwere versie van het product, een soortgelijk product, of naar de betreffende categoriepagina.

Site architectuur
Het bieden van naadloze interne navigatie is niet alleen essentieel voor een goede gebruikerservaring, maar ook om Google te helpen bij het kruipen en indexeren van uw site. Zorg ervoor dat er vanaf de homepage naar categorieën wordt gelinkt en dat producten vanaf de categoriepagina’s worden gelinkt.

Verstrek links naar producten in de inhoud van blogs om de gebruikersreis voort te zetten en ze naar een aankoop te leiden. Probeer nieuwe producten op de homepage te linken, omdat dit de kans vergroot dat ze sneller door Google worden geïndexeerd en sneller door gebruikers worden gevonden.

Broodkruimels zijn ook een belangrijke toevoeging, omdat ze ervoor zorgen dat elk deel van het pad van de gebruiker aanklikbaar is. Dit helpt gebruikers om zo snel en gemakkelijk mogelijk terug te navigeren naar de categorieën van de ouders. Bovendien verschijnen ze ook in de zoekresultaten van Google, zodat gebruikers direct overzicht hebben over de structuur van de site.

Besteed aandacht aan URL’s
Met grote e-commerce sites is het maar al te gemakkelijk voor URL’s om te complex te worden. Houd ze schoon en sloot parameters om ervoor te zorgen dat ze zijn verstoken van rommelige, onzinnige karakters.

Wees netjes en opgeruimd door kleine letters te plakken, koppeltekens te gebruiken in plaats van underscores en ze kort maar krachtig te houden.

Schema voor productpagina’s
Het toevoegen van schema-opmaak aan uw productpagina’s is absoluut cruciaal voor het verbeteren van de uitstraling van uw site in de SERPs. Verbeterde resultaten betekent meer click-throughs.

Er zijn twee soorten schema’s die u aan uw producten moet toevoegen: product schema en review schema.

Elke productpagina moet dezelfde template gebruiken en daarom een consistente lay-out hebben. Dit betekent dat u met behulp van microdata schema markup aan de template kunt toevoegen en dat het schema voor elke nieuwe productpagina wordt gegenereerd.

Zorg ervoor dat u regelmatig uw schema test met behulp van Google’s Structured Data Testing Tool, en als u nieuw bent, gebruik dan Google’s Markup Helper.

Monitoring
Zoals met elke SEO strategie, moet u voortdurend op de hoogte blijven van uw SEO strategie.

https://ralfvanveen.com

Comments are closed.