De gemakkelijke toegang tot het web heeft de manier waarop mensen tegenwoordig voor bijna alles winkelen radicaal veranderd. Van mobiele telefoons tot tandartsdiensten, het is zeldzaam om blindelings een aankoopbeslissing te nemen zonder verschillende online reviews te lezen. In 2016 leest 90% van het winkelend publiek ten minste één online review voordat het besluit om een bedrijf te bezoeken.

Waarom reviews belangrijk zijn?

Belangrijker nog is dat 94% van de online shoppers aangeeft dat een negatieve recensie hen ervan heeft overtuigd om een bezoek aan een bedrijf te vermijden. Dit betekent dat een positieve online aanwezigheid je een aantal belangrijke voordelen biedt, en daarom wordt het een belangrijk onderdeel van branding.

Als je begrijpt waarom je online beoordelingen nodig hebt, kun je je klantervaring optimaliseren om een positief online imago te creëren. Laten we een aantal redenen bekijken waarom de gepubliceerde ervaringen van je consumenten met je merk van vitaal belang zijn.

Waarom reviews belangrijk zijn: het zijn sociale bewijzen van aankopen

Vraag je je af waarom reviews belangrijk zijn? We hebben meer kans om een aankoop te doen als anderen om ons heen – zelfs vreemden – het erover eens zijn dat het een goede beslissing is. Vandaag de dag zijn online reviews de grootste bron van sociaal bewijs en ze hebben een duidelijke impact op de verkoop.

Seriously Silly Socks is bijvoorbeeld in staat geweest om 60% hogere gemiddelde bestelwaarde op de website van het bedrijf te genereren dan de andere verkoopkanalen, en het is waarschijnlijk dat de 3.000 vijfsterrenreviews die de verschillende productpagina’s van de e-commerce site bevolken, veel hebben geholpen.

“We moedigen beoordelingen aan door klanten na aankoop te e-mailen en een kortingsbon aan te bieden in ruil voor een volledige beoordeling”, vertelde Andrew Gill, de eigenaar van het bedrijf, onlangs aan BigCommerce in een interview voor een case study.

“Dit is een groot verschil geweest tussen het begin van onze reis en de directe verkoop vanuit onze winkel en heeft onze afhankelijkheid van winkelkanalen verminderd. Feedback van klanten creëert dat ‘sociaal-proof’ vertrouwen dat andere bezoekers van onze winkel aanmoedigt om te kopen”.

Waarom reviews belangrijk zijn: ze maken je zichtbaarder

Een succesvol merk zijn betekent ook dat je een zichtbaar merk bent. De meeste shoppers zullen op zoekmachines zoals Google en Bing, of zelfs op Facebook, kijken wanneer ze beslissen wat ze willen kopen. Mensen kijken ook steeds meer op www.nederlandreview.nl. Deze websites hebben allemaal hun eigen unieke manieren om inhoud te indexeren en op te duiken, maar ze hechten allemaal veel waarde aan originele en nieuwe inhoud en de beoordelingen van klanten kunnen zeker helpen om de contentmachine te voeden, waardoor je merk favoriet blijft bij algoritmen.

Online klantbeoordelingen geven je een vaste pijplijn van (hopelijk) positieve content die zoekmachines hoog in het vaandel hebben staan bij het kiezen van de resultaten die je terug wilt sturen. Wanneer je hoger in de ranglijst staat, hebben algoritmes en mensen de neiging om je website te zien als een autoriteit in je branche, wat ook leidt tot meer exposure.

 

Comments are closed.