Een website moet aan meerdere dingen voldoen voordat het als gebruiksvriendelijk wordt ervaren. Helaas is er geen ‘one size fits all’-antwoord, maar de gebruiker moet wel centraal staan. Als gebruikers snel kunnen vinden wat ze nodig hebben en kunnen converteren, denk ik dat je kunt zeggen dat het een gebruiksvriendelijke website is. Ik zal je wat tools aanreiken zodat je een gebruiksvriendelijke website kunt bouwen. Een goede navigatieJe herkent het zelf wel. Je wilt ergens heen rijden, maar weet niet welke kant je op moet? Net zo vervelend als op de website. Daarom is het erg belangrijk dat de bezoeker ze kent of snel kan vinden op jouw website. Mede daarom is het belangrijk dat je snel doorhebt wat je doet. Het is echter ook belangrijk om een duidelijk menu te hebben, zodat uw bezoekers snel kunnen navigeren naar wat ze willen. De corebusinessHet kan erg frustrerend zijn wanneer je lang moet zoeken naar het doel van een website. Laat bezoekers snel de belangrijkste punten vinden en vertel bezoekers wat ze met jouw website kunnen doen. Dit is niet altijd gemakkelijk. Stel dat je meer dan een dienst doet verlenen en dit dus ook wilt verwerken. Open dan het belangrijkste deel van de website en bespreek andere diensten onder het kopje. Je kunt dan jouw eigen pagina voor de dienst op de website opgeven. We hebben net de diensten besproken, maar dit is maar een voorbeeld. Het kan namelijk over van alles gaan. Het belangrijkste is dat je jezelf en jouw corebusiness direct presenteert. Overweeg daarom, voordat je begint met het maken van een website, het doel van de website en de belangrijkste informatie. |
https://web-wings.nl/waarom-is-gebruiksvriendelijkheid-van-de-website-zo-belangrijk/ |