Samen 1
Image default
Bedrijven

Een goed geoliede werkplek runnen

Een fijne werksfeer, een goede indeling, de juiste mensen en een duidelijke visie dragen allemaal bij aan die wel geoliede werkplek. Het zal echter altijd even duren voordat je dit bereikt hebt. Het kost namelijk tijd en moeite, dus geduld is hierbij van groot belang. Het begint al met het juiste personeel aannemen die goed in de groep passen. Hiermee creëer je al een betere werksfeer. Daarnaast is de juiste indeling qua mensen en kantoorspullen ook van belang. Je creëert hiermee de beste werkspot. Zo zullen mensen ook met meer plezier naar het werk toe komen.

Een competentietest voor sollicitanten

Wanneer je op zoek bent naar nieuwe werknemers, dan begin je met een goed uitgelegde vacature. Beschrijf hierin zo duidelijk en gedetailleerd mogelijk waar je naar op zoek bent. Uiteindelijk zullen vanzelf goed passende kandidaten zich aanmelden. Je kunt aan deze sollicitanten een competentietest geven om in te vullen. Zo krijg je alvast een beter idee waar ieder individu goed en minder goed in is. Dit helpt je bij het maken van de juiste keuze.

Een kleuren persoonlijkheidstest voor werknemers

Voor werknemers is er ook een interessante test om te maken, namelijk de kleuren persoonlijkheidstest. Deze test kun je als werkgever gebruik om nog beter in te kaart te brengen wat de sterke en zwakkere punten van jouw werknemers zijn. Ook geeft het een goed beeld waar de potentie van verschillende werknemers liggen. Aan de hand van de kleuren persoonlijkheidstest kun je wijzigingen op de werkvloer doorvoeren. Alles met een betere efficiëntie en werksfeer als doel.

Wat is de kleuren persoonlijkheidstest?

Deze test maakt gebruik van vier kleurenschema’s, namelijk blauw, groen, rood en geel. Op basis van een vragenlijst worden werknemers in één van deze kleuren ingedeeld. Elke kleur staat voor bepaalde eigenschappen en competenties. Hieronder beschrijven we de verschillen van de kleuren persoonlijkheidstest.

Rood staat voor dominant, zelfverzekerd en resultaatgericht. “Rode mensen” gaan een uitdaging niet uit de weg en durven risico’s te nemen. Zij kunnen hierdoor soms arrogant of té direct overkomen. Geel staat voor energiek en enthousiast. “Gele mensen” hebben vaak een positieve invloed op anderen en op de werksfeer. Het zijn dan ook sociale mensen. De valkuil is dat ze soms té veel praten, waardoor anderen niet aan het woord komen.

Groen staat voor observatief, goede luisteraars, bescheiden, attent en meegaand. “Groene mensen” zijn de ideale gesprekspartners, waarmee iedereen goed kan opschieten. De valkuil van groene mensen is dat ze soms te weinig durven in te brengen. Dankzij hun observaties zullen ze echter vaak goede ideeën hebben. Tot slot de blauwe kleur. Blauw staat voor betrouwbaar, zorgvuldig en kritisch. “Blauwe mensen” nemen graag weloverwogen beslissingen, waar ze altijd met een kritische blik naar kijken. Ze zijn dan ook zeer bedachtzaam. Blauwe mensen vinden het echter lastiger om snelle beslissingen te nemen.

https://www.testgroup.nl/4-kleuren-persoonlijkheidstest/

Gerelateerde artikelen

Waarom is SEO interessant voor bedrijven? | Ralf van Veen

Bedrijfswagen leasen? Dit zijn je opties

Een stapje voor op je rijbewijs