De ISDN lijnen verdwijnen, en het wordt tijd om over te stappen op VoIP, waarbij je voor hosted telefonie, of SIP trunk kunt kiezen. Voor elke organisatie verschilt het weer welke methode het beste past, daarom gaan we in dit artikel de voordelen van beiden op een rijtje zetten, waardoor jij een geïnformeerde beslissing kan maken. Hosted telefonie en SIP trunk zijn allebei beter dan bellen via ISDN, omdat het een vrij verouderde techniek is, die allang niet meer efficiënt is. Met beiden kan je flink wat kosten besparen, het ligt er maar net aan welke voor jou meer geschikt is. Hosted telefonie van De Nederlandse ProviderWat is nou het grootste voordeel van hosted telefonie, naast het feit dat je er ontzettend veel geld mee bespaart? Wat? Is geld besparen alleen al niet goed genoeg voor je? Nou daar komen de andere voordelen van hosted telefonie dan. Ten eerste kunnen nieuwe functies ontzettend makkelijk toegevoegd worden aan het systeem, zoals vast-mobiel integratie. Bovendien zit de telefooncentrale nu in de cloud, waardoor je dus met hosted telefonie heel veel kosten bespaart. Dat komt omdat er geen dure onderhoudscontracten meer afgesloten hoeven te worden, dat scheelt. Dan nu toch over het geld besparen. Je bespaart met hosted telefonie ontzettend veel, omdat de bel- en gesprekskosten veel lager zijn. Ook bespaar je flink bij bellen binnen de eigen organisatie, dat kost namelijk nu veel minder. Bovendien wordt je organisatie bij calamiteiten omgeleid, zo kan je met hosted telefonie je klanten altijd te woord blijven staan. SIP trunkWaarom zou je in hemelsnaam nog voor SIP trunk kiezen na al die voordelen van hosted telefonie? Dat komt omdat je met SIP heel veel van je apparatuur kunt behouden, dat scheelt ook kosten. Daarnaast bespaar je ook met SIP trunk veel op bel- en gesprekskosten. Het ligt maar net wat je meer wilt, een telefooncentrale in de cloud waar je geen onderhoudscontract meer voor hoeft af te sluiten, of het behouden van je oude apparatuur. Waar kies jij voor? Hosted telefonie of SIP trunk?
|