Waarom zou u deze 3 bonen en peulvruchten aan uw dieet moeten toevoegen?

Peulvruchten en bonen zijn een algemeen bekend voedseltype dat in de meeste delen van de wereld algemeen verkrijgbaar is. Deze komen uit de plantenfamilie die bekend staat als Fabaceae. Deze voedingsmiddelen zijn rijk aan vezels, wat betekent dat ze goed zijn voor je spijsvertering en de perfecte werking van je darmen. Ze zijn ook rijk aan vitamine B.

Ze zijn goed van smaak en worden door veel mensen gegeten omdat ze van hun smaak genieten. Ze dienen als een geweldig alternatief voor vegetariërs omdat ze rijk zijn aan plantaardige eiwitten en dit zijn slechts enkele van de redenen waarom u ze aan uw dieet zou moeten toevoegen.

Gezondheidsvoordelen van peulvruchten en bonen

Peulvruchten en bonen zitten boordevol gezondheidsvoordelen. Van hun vermogen om het cholesterolgehalte in het bloed in het lichaam te verlagen tot het verlagen van de bloedsuikerspiegels in het lichaam, ze zijn geweldig voor mensen met hartaandoeningen. Peulvruchten en bonen creëren ook een gunstige omgeving voor gezonde bacteriën om in de darmen te groeien. Dit zorgt ervoor dat je darmen gevoed en gezond blijven.

In dit artikel vertellen we je over de gezondheidsvoordelen van 3 peulvruchten en bonen die als de gezondste in de categorie worden beschouwd.

1. Kikkererwten

Kikkererwten, ook bekend als Garbanzo-bonen, zijn een van de meest gegeten voedingsmiddelen door vegetariërs die graag een alternatief voor groenten proberen. Ze maken ook deel uit van veel diëten voor gewichtsverlies vanwege hun vermogen om mensen te helpen af ​​te vallen. Ze smaken ook heerlijk en worden soms ook door mensen bij het ontbijt gegeten. Ze helpen niet alleen om het gewicht te verminderen, maar zijn ook rijk aan vezels en eiwitten, waardoor ze een goede bron van voedingsstoffen voor het lichaam zijn.

Ze zijn erg gezond voor je lichaam omdat ze het risico op hartaandoeningen en kanker helpen verminderen, terwijl ze tegelijkertijd het lichaam overvloedig van energie voorzien. Ze hebben ook bewezen geweldig te zijn voor diabetespatiënten, omdat ze de bloedsuikerspiegel helpen verlagen en ook de insulinegevoeligheid verhogen in vergelijking met andere koolhydraatrijke voedingsmiddelen.

2. Kidneybonen

Kidneybonen zijn een van de meest geconsumeerde bonen in veel delen van de wereld. Ze worden bij voorkeur met rijst gegeten en zijn een goede bron van vezels voor het lichaam. Ze helpen de snelheid van suiker die in de bloedbaan wordt opgenomen te vertragen, waardoor ze een geweldig middel zijn om de bloedsuikerspiegel te verlagen. Ze hebben ook

Veel mensen eten ze het liefst met rijst. Kidneybonen zijn ook een geweldige bron van vezels voor je lichaam. Ze helpen de snelheid waarmee suiker in uw bloedbaan wordt opgenomen, te verminderen en daarom kunnen ze geweldige bloedsuikerverlagende middelen blijken te zijn.

Kidneybonen kunnen ook nuttig blijken te zijn bij het verminderen van lichaamsgewicht en vet.

3. Linzen

Linzen zijn geliefd bij mensen die er een smaak voor ontwikkelen. Ze kunnen zo worden gegeten en kunnen ook worden toegevoegd aan soepen en stoofschotels. Ze verlagen de bloedsuikerspiegel en houden uw darmen gezond door de gezonde bacteriën erin te voeden. Studies tonen aan dat linzen ook de darmfunctie kunnen helpen verbeteren.