Samen 1
Image default
Internet marketing

Zullen reviews belangrijk blijven in de toekomst?

Reviews zijn vandaag de dag een belangrijk online marketinginstrument voor webshops en websites. Veel consumenten laten zich tijdens het online shoppen beïnvloeden door klantenbeoordelingen. Reviews zorgen er dan ook vaak voor dat bezoekers van een webshop wel of niet overgaan tot aankoop. Maar waarom hebben reviews zoveel impact op bezoekers van webshops? Dit komt als het ware doordat reviews bijdragen aan sociale bewijskracht. Sociale bewijskracht houdt in dat mensen in een onbekende of onzekere situatie naar anderen kijken om te bepalen hoe ze zelf moeten handelen. Op zo’n moment hechten mensen veel waarde aan de mening van anderen en ze willen zich dan ook graag aansluiten bij deze mening. Een goede review beoordeling draagt bij aan hoe bezoekers van uw website tegen uw bedrijf en uw product of dienst aankijken.  

Het belang van reviews in de toekomst

Tegenwoordig zijn online reviews dus ontzettend belangrijk voor ondernemers. Maar hoe zal dit er in de toekomst uitzien? Zullen reviews nog steeds de doorslag geven of zullen reviews niet meer zo belangrijk zijn in de toekomst? Zoals hierboven beschreven zijn reviews als het ware een vorm van online marketing en online marketing is voortdurend in beweging. Er zijn veel bedrijven die nog steeds enkel gebruik maken van traditionele marketing, maar online marketing is erg belangrijk en verdient minstens zoveel aandacht. Internet is namelijk de toekomst en internet marketing zal daarom steeds waardevoller worden. Daarmee wordt data ook steeds belangrijker voor bedrijven. Deze data wordt namelijk gebruikt om de ervaring van bezoekers van een webshop of website te verbeteren. Het is vandaag de dag dan ook erg belangrijk dat bezoekers die uw website voor de eerste keer bezoeken de mogelijkheid hebben om reviews van eerdere gebruikers van uw website of webshop te kunnen lezen. Reviews geven namelijk een vertrouwd beeld en zorgen ervoor dat u sneller nieuwe klanten aan uw bedrijf bindt. 

Bovendien zal het in de toekomst steeds vaker voorkomen dat de inhoud van een webshop of website aan een individuele bezoeker wordt aangepast. Dit zal dan op basis van factoren als tijd en plaats van de bezoeker gebeuren. Op deze manier geeft u bezoekers van uw webshop of website een extra persoonlijke ervaring. Met reviews komt u er als internetondernemer achter welke doelgroepen u precies heeft, wat hun behoeften zijn en hoe u uw website vervolgens per doelgroep en wellicht individu kunt aanpassen. 

Content marketing wordt steeds belangrijker

Content marketing is een erg belangrijk onderdeel van online marketing. Met goede content kun je namelijk hoger in de zoekresultaten van Google komen, waardoor mensen uw website makkelijker en sneller kunnen vinden. Bovendien hechten bezoekers van websites en webshops veel waarde aan content. Een bezoeker heeft namelijk veel vragen en twijfels wanneer hij/zij voor de eerste keer een website bezoekt. Als ondernemer kun je deze vragen in één keer beantwoorden door reviews op uw website te plaatsen. Kortom, reviews zijn goede content, zowel voor Google als voor uw bezoekers.

Conclusie

Consumenten hechten vandaag de dag ontzettend veel waarde aan reviews. Ook in de toekomst zullen reviews een belangrijk onderdeel zijn van online marketing. Zo kunnen reviews de twijfels bij uw websitebezoekers wegnemen en uw positie in de zoekresultaten van Google verbeteren. Tevens hebt u als ondernemer veel aan deze reviews, omdat u uw website hiermee kunt aanpassen aan de behoeften van uw klanten.

Bent u zelf benieuwd naar een bedrijf/product of dienst? Vergeet dan niet om ervaringensite.be te bezoeken. Op deze website vindt u namelijk reviews en beoordelingen over diverse bedrijven in verschillende sectoren.