Fouten voorkomen bij de bouw van een nieuwe website

Een stappenplan en checklists vertellen je hoe je tot een nieuwe website komt. Inmiddels zou elke website perfect moeten zijn, maar niets is minder waar. Vaak genoeg beland je nog op een website waar niet goed over nagedacht is. Een nieuwe website bouwen doe je niet zomaar en je moet rekening houden met verschillende zaken. Expertise en kennis is nodig voor een website. Daarom delen in deze blog de meest voorkomende fouten bij de bouw van een nieuwe website. 

Dit kan ik zelf ook wel toch? 

Er zijn genoeg mensen die denken dat ze het zelf ook wel kunnen. Een website moet er mooi uitzien en uniek zijn, maar zeker ook functioneel. Alleen zo behoud je bezoekers en geef je hen een goede ervaring. Daarnaast wil je vindbaar zijn en ook daarvoor moet je rekening houden bij de bouw van de nieuwe website. 

 

Laat daarom jouw website niet zomaar bouwen door iemand. Bedenk goed hoe jouw website optimaal presteert. Dit vergt kennis en expertise, dus ga zitten met een UX/UI-designer. Zij helpen jou gemakkelijk op weg naar een goede website. Zij kunnen je precies vertellen waar bezoekers op klikken en hoe je tot conversie komt. 

Voor wie doe ik het? 

De bouw van een nieuwe website heeft een reden. Maar bouw nooit een website zonder dat je jouw doelgroep niet kent. Waar bevindt die doelgroep zich en hoe gedragen zij zich? De website moet aansluiten op jouw doelgroep. Wat dacht je bijvoorbeeld van een website die niet responsive is. Zo kunnen jouw bezoekers er geen gebruik van maken op hun mobiel. De website moet kloppen. 

 

Maar de reis moet niet alleen kloppen. De website moet aanspreken. De teksten moeten passend zijn, de afbeeldingen moeten kloppen en simpelweg elke knop moet aanspreken. Of wat dacht je van een chatfunctie. Wil jouw doelgroep dit? Zorg dat jouw website gereed is. Maak keuzes die aansluiten op jouw doelgroep. 

Snel sneller snelst

We willen allemaal snel. Dingen moeten snel laden. Documenten moeten snel gedownload zijn en ga zo maar door. Online moet het sneller dan ooit. Maak je website dus snel. Zorg dat je een specialist inhuurt die weet hoe jouw website snel blijft. Nu en in de toekomst. Een website moet hufterproof opgezet. Zodat je ook later nog steeds profijt hebt van deze werkzaamheden. 

Dat red ik wel 

De grootste leugen is de deadline bij het bouwen van een nieuwe website. Een nieuwe website moet worden gevuld. En uiteindelijk is een website nooit helemaal af. Vergis je ook zeker niet bij het vullen van je website. Want de content moet goed op de website worden gezet. Content maak je niet zomaar. Dit kost tijd! 

 

Start dus ook direct met het opzetten van een lay-out voor elke pagina. Bedenk goed hoe een pagina eruit moet zien en wat erop moet staan. Wat is de functie van een pagina? Genoeg vragen om te stellen aan jezelf. Trap niet in deze valkuil. 

Je oude website vergeten 

Vergeet niet je oude website. Hoewel je een nieuwe website hebt en het feest kan beginnen bij de lancering van de nieuwe website, is jouw website zeker nog wel wat waard. Bedenk goed wat je wilt meenemen en of je eventueel ook data wilt bewaren. 

 

Heb je goede posities met je oude website? Dan moet je ook redirects aanmaken naar de nieuwe website. Dit kennen we ook wel als een migratie. Om je posities te behouden, moet je deze goed uitvoeren. Het slim om een expert in te schakelen hiervoor. 

Maak een plan, maar schakel vooral experts in 

Schakel altijd de juiste mensen in voor de bouw van een nieuwe website. Mensen met kennis en expertise en maak samen met hen een plan. Een online marketing bureau kan je in contact brengen met de juiste mensen. Alle kennis is in huis om ook met een nieuwe website van start te gaan met een succesvolle campagne.