Samen 1
Internet

Een professioneel internetbureau uit Rotterdam | Zicht Online

Het eerste wat je gaat doen bij het opzetten van een feed voor je e-commerce Facebook advertenties is het selecteren van je productcatalogus in business manager, waar je een optie ziet om een product feed toe te voegen. Geef je feed een naam, kies je valuta, en dan heb je twee opties voor wat voor soort upload je wilt doen:

Dit artikel is geschreven door Zicht Online, een full service internetbureau uit Rotterdam.

Auto-upload, dat is met een URL en wij raden u aan omdat het uw product feed voor automatische uploads zal instellen. Als u bijvoorbeeld een wijziging aanbrengt in de prijs, als er iets te koop is, als u de productbeschrijving wijzigt, etc., zullen ze ook automatisch worden geüpdatet in uw Facebook productfeed, ook.
Handmatig, wat niet wordt aanbevolen maar ook een optie is, uploadt u zelf de bestanden. Elke keer dat u een wijziging aanbrengt, moet u er rekening mee houden dat u het bestand opnieuw moet uploaden. Soms zijn producten uitverkocht, of zoals gezegd, kunnen er prijswijzigingen of andere dingen gebeuren wanneer u meerdere producten heeft. Ook hier adviseren wij dus om de eerste optie te gebruiken.
Configureer uw catalogusinstellingen

Om het bestand voor uw productfeed aan te maken, moet u ervoor zorgen dat u de juiste kolommen hebt ingesteld. Facebook is bijzonder geïnteresseerd in het bestandsformaat, dus zorg ervoor dat de kolommen precies zo worden geschreven als ze verschijnen.

Ook moeten de kolommen in het Engels worden geschreven, zelfs als de beschrijvingen en valuta in een andere taal zijn. Dit is iets om in gedachten te houden.

Elke kolom moet worden ingevuld voor elk item in een veld, of uw feed. Dit deel zou de plaats zijn waar het zware tillen vandaan komt, omdat het een beetje lastig kan voelen. Als u, net als veel andere e-commerce bedrijven, al een productfeed of database heeft waar u al uw producten georganiseerd heeft, dan zal het makkelijker zijn. Het zou meestal gewoon kopiëren en plakken over de informatie.

Nu voor productsets.

Deze worden gedefinieerd door filters in een productcatalogus, en u maakt ze aan tijdens het opzetten van de campagne. Het minimum aantal producten in een set is acht, en het maximum aantal is 50.

In het algemeen, hoe hoger het aantal producten in uw product set, hoe beter uw e-commerce Facebook advertenties campagne zal presteren. Met grotere productsets zorgt u ook voor een betere ervaring voor uw gebruikers, omdat ze meer items hebben om door te bladeren. Wij raden u aan om het maximale uit het gebruik te halen.

Het maken van productsets is relatief eenvoudig omdat Facebook automatisch filters toepast op uw producten met behulp van de namen en identifiers uit de kolommen in uw productcatalogus. Uw productensets bevatten de producten die u kiest om te adverteren op het advertentie-instellingsniveau van uw campagne.

Stap 3: Plan uw Targeting Strategie
Het plannen van uw campagne hangt af van het doel dat u wilt bereiken met uw e-commerce Facebook-advertenties. De mogelijkheden zijn eindeloos als het gaat om het kiezen van de doelgroep, de campagnes die u wilt voeren en de producten die u wilt laten zien.

Bekijk de website van het internetbureau Zicht Online voor meer informatie.

Het eerste wat u moet doen is in de Power Editor gaan en een nieuwe campagne maken. Dynamische advertenties zijn momenteel niet beschikbaar via Ads Manager, alleen via Power Editor. Als u zich niet op uw gemak voelt met dat platform, is het aan te raden dat u iemand in uw team krijgt die dat wel is, of dat u er meer vertrouwd mee raakt voordat u er in duikt.

Wanneer u nieuwe campagnes voor uw e-commerce Facebook-advertenties maakt, selecteert u de verkoop van uw productcatalogus als uw doel – wat van cruciaal belang is, omdat dit de enige manier is waarop u uw productcatalogus kunt gebruiken. U zult ook de specifieke productcatalogus selecteren die u in deze campagnes wilt adverteren.

Op het niveau van de advertentie-instellingen kunt u uw budget instellen en uw doelgroepcriteria selecteren. De targeting criteria hebben vele opties. Als het gaat om productsets die u hebt gekozen, kunt u de criteria selecteren die Facebook zal gebruiken om uw dynamische advertenties aan uw werkelijke klanten te tonen.

Productenset maken

 We hebben een paar voorbeelden gegeven van de verschillende targeting criteria die u kunt selecteren, maar er zijn zoveel verschillende opties waaruit u kunt kiezen. U kunt zelfs een aangepaste combinatie selecteren, zoals mensen die specifieke items aan hun winkelwagen hebben toegevoegd, maar de aankoop niet hebben afgerond. Facebook zal dan doorgaan en hen dat specifieke item laten zien als een advertentie op hun Facebook-feed.

U kunt zich ook richten op mensen die specifieke pagina’s hebben bekeken of gezocht naar specifieke dingen op uw site, en uw e-commerce Facebook-advertenties zullen hen soortgelijke producten tonen om te wekken interesse.

Als ze bijvoorbeeld een gele paraplu hebben gezocht, zien ze een advertentie met de gele paraplu’s die momenteel op uw website beschikbaar zijn. U kunt zich ook richten op mensen die in de afgelopen vier of vijf dagen hebben gekocht.

Met een aangepaste combinatie kunt u zich zelfs richten op zoiets specifieks als mensen die de afgelopen tien dagen gele paraplu’s hebben gekocht, en die ook naar groene paraplu’s hebben gekeken, maar geen groene paraplu’s hebben gekocht. Het lijkt misschien vreemd, maar als je het zo ver in onze gids hebt gemaakt, maar je begint waarschijnlijk een idee te krijgen van het patroon hier: dit soort advertenties zijn zeer effectief.

Stap 4: Campagnes opzetten, up-selling en cross-selling
Naast het targeten van mensen, kunt u ook campagnes opzetten om uw huidige klanten te cross-selleren en te upsellen. Met dynamische advertenties kunt u automatisch upsell en cross-sell campagnes triggeren aan mensen die zich op uw website hebben geconverteerd.

Deze campagnes kunnen een geweldige manier zijn om de levensduur van uw klantenbestand te verlengen. Het zal hen relevante advertenties tonen op hun feed of in hun doelgroepnetwerk wanneer ze door Google browsen, gebaseerd op hun aankoop- of surfgedrag op uw website.

DesignPlan Uw E-commerce Facebook Advertenties

Voor uw cross-sell campagnes kunt u een aanvullend product of dienst aanbieden op basis van iemands browsergeschiedenis of aankoopgedrag. Als iemand bijvoorbeeld groene t-shirts op uw website heeft bekeken en gekocht, kunt u aanvullende sokken of schoenen cross-sellen.

Of zeg een bezoeker kocht een vliegticket voor een vakantie in Hawaï, kunt u cross-sell hen hotels of autoverhuur die hen verder zal helpen bij het plannen van hun reis. Uw upsell campagnes zijn gericht op het proberen te verkopen mensen hogere marge producten of diensten op basis van hun eerdere aankoopgedrag.

Als iemand was op uw website en was op zoek naar fitnessschoenen, kunt u upsell ze fitness horloges, of duurdere slimme fitness horloges. Dat zou worden beschouwd als upselling.

Stap 5: Ontwerp / Plan uw e-commerce Facebook Advertenties
We gaan nu verder met het laatste deel van deze ervaring, dat is het creëren van uw dynamische advertenties voor uw e-commerce Facebook advertenties. De dynamische advertentie is wat de gebruiker zal zien. De advertentie is waar uw productinformatie automatisch wordt ingevuld wanneer specifieke trefwoorden worden geactiveerd. Al het beenwerk dat we tot nu toe hebben gedaan is voor deze dynamische advertenties om soepel te laten verlopen.

Bij het kiezen van uw advertentie formaat, kunt u kiezen tussen een multi-product dynamische advertentie of een enkel product dynamische advertentie:

Dynamische productadvertenties kunnen meerdere producten tegelijk bevatten, zodat het eruit zou zien als het originele carrouselformaat.
Het enkele advertentieformaat bevat een specifiek product dat relevant is voor de klant, voor zichzelf, voor de klant.
OntwerpPlan uw E-commerce Facebook Advertenties

Als u bijvoorbeeld wilt cross-sellen, kunt u ze veel fitnessschoenen laten zien of iets anders waarin ze misschien interesse hebben getoond.

Als je een klant specifiek probeert aan te spreken omdat hij een aankoop voor een bepaalde schoen niet heeft afgerond, kun je hem of haar laten zien dat hij of zij nog steeds het juiste item in zijn of haar winkelwagen heeft. Je zou een enkele productadvertentie gebruiken in dat scenario.

Wanneer u het creëren van de dynamische advertenties voor uw e-commerce Facebook-advertenties, vult u dezelfde velden als je zou met een gewone advertentie. Het enige verschil is dat u specifieke trefwoorden, zoals producteigenschappen, links naar producten of afbeeldingen voor Facebook automatisch in kaart brengt – afhankelijk van de criteria.

Als de advertentie bijvoorbeeld aan iemand wordt getoond, kan de klant een automatisch ingevulde productnaam, productbeschrijving en productafbeelding zien, informatie die uit uw productcatalogus wordt gehaald. U zult merken dat de opmaak vergelijkbaar is met Google AdWords.

Stap 6: Monitor en wijzig uw e-commerce Facebook-advertenties en wijzig uw Facebook-advertenties
Zodra alles is opgezet, zult u in staat zijn om uw campagne live te pushen en de resultaten van uw e-commerce Facebook-advertenties te monitoren. Vergeet niet uw URL-parameters toe te voegen. Parameters zijn nodig voor het bijhouden van sites. Het monitoren van uw resultaten is een van de meest kritische aspecten van deze hele procedure. Het is de laatste stap.

U moet ervoor zorgen dat uw advertenties werken op de manier waarop u wilt dat ze werken. Veel mensen zullen zeggen: “Nu ik een dynamische advertentie heb gemaakt en het live is, hoef ik nooit meer naar mijn campagnes te kijken”. Pas op, want dat is niet het geval.

U wilt deze dynamische advertenties, deze campagnes, in uw voordeel gebruiken. Kijk wat er verkocht wordt, kijk wat er niet verkocht wordt. Zie waarom mensen een aankoop niet afronden. Misschien heb je een groot aantal mensen die dingen aan hun karren toevoegen en nooit aankopen doen. Is er iets wat je kunt doen om ze naar die laatste stap te duwen?

Misschien leidt dit er zelfs toe dat u uw producten zelf verbetert. Het geheel kan een leerproces zijn, wat ook het voordeel is van wat er gebeurt, want je krijgt feedback.

Wanneer u uw Facebook-pixel instelt, wilt u er zeker van zijn dat deze is gekoppeld aan uw catalogus, zodat uw pixelvuren overeenkomen met de items die u adverteert.

Houd er rekening mee dat u uw evenementenpagina in de catalogusmanager kunt gebruiken om de algemene tarieven voor de match met items in en buiten uw catalogus te bekijken. Uw evenementenpagina geeft u inzicht in de pixelvuren van uw website, waarbij u expliciet aangeeft hoe vaak mensen met uw artikelen omgaan.

Dit omvat items die ze bekeken, items die ze hebben toegevoegd aan hun winkelwagen of gekocht, en of deze items al dan niet in uw catalogus stonden. In uw evenemententabel vindt u onder voorbeelden een gedetailleerde tijdlijn van interacties met de items in uw catalogus gedurende 28 dagen. U kunt elementen zien zoals de datum, product-ID en het aantal mensen dat met uw producten heeft gecommuniceerd.

De match rate is

https://zicht.nl/