Door de momentele situatie, waarin het leven gevormd wordt door maatregelen, worden bedrijven gedwongen zich staande te houden aan de hand van eigen vermogen. Het inkomen zal volledig afhankelijk zijn van creatieve oplossingen, waarbij veel ondernemingen besluiten een overstap te maken naar verkoop op het online platform. De maatregel lijken een versoepeling te ondergaan, waardoor klanten de mogelijkheid krijgen een winkel fysiek te betreden door vooraf een afspraak te maken. Hierdoor kan rekening gehouden worden met de maatregelen, die overigens nog steeds gelden, en zal de vrijheid langzaam maar zeker terugkeren. Toch is het, voor de betreffende bedrijven, prettig het pand zonder lasten te openen. Een digitale receptie zal mogelijke verwarring bij het aantal bezoekers tegengaan. Definitie Een bezoekersregistratiesysteem zal geplaatst worden bij binnenkomst, waarbij klanten zich per ontvangen QR-code kunnen aanmelden. Deze aanmelding zal direct worden verwerkt in de administratie. Zo zullen werknemers in een prettig overzicht een beeld schetsen hoeveel en welke personen het pand betreden op dat moment. Dit systeem zal het bedrijf ook tegenmoetkomen in het volgen van de maatregelen, waarbij enkel een paar klanten het pand mogen betreden op hetzelfde moment. Voordelen Deze receptievorm biedt een bedrijf voordelen op verschillende gebieden. Zo wordt het aanmelden van klanten vereenvoudigd, doordat klanten aangemeld worden, ondanks er sprake is van een onbemande receptie. Klanten kunnen zich aanmelden bij enkel de ontvangen code te scannen. Het apparaat zal de gescande code omzetten in een aanmelding met naam en verdere informatie wanneer nodig. Daarnaast zal het bedrijf professionaliteit uitstralen door het verzenden van nette uitnodigingsmailtjes naar klanten en een positieve wending rondom de service. De klanten zullen op afstand de mogelijkheid krijgen zich kenbaar te maken bij de medewerkers, zonder zich te melden bij de servicebalie, waarbij de kans aanwezig is in contact te komen met de betreffende medewerker.
|
http://economy.nl |